CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

vineri, 14 septembrie 2007

Sibiu

Prima mea vizita in Sibiu... 15-16 septembrie 2007, cu aproximatie. Zic cu aproximatie pentru ca din motive in afara posibilitatilor mele de control, am fost nevoit sa traiesc o experienta fugitiva si presarata cu aberatii mai mult sau mai putin stupide. Am sa fac totusi abstractie la inceput de aspectele negative ale calatoriei pentru ca oricum sunt irelevante.
Sibiu... cum as putea sa incep? Am mai vizitat cateva orase din tarisoara noastra draga, dar pot sa zic ca nu am fost impresionat in vreun fel. Unele mai curate, altele mai murdare... oamenii mai stersi sau mai vii... oricum depinde de perspectiva, deci nu are sens sa extind monologul prea mult pe tema asta... Ei bine, Sibiul a venit ca o surpriza. Un oras bland, usor desprins de realitate parca, un mic labirint de scari si nivele pe care sunt construite case intr-un stil intrigant, o alura de vechi si nou, ponosit si proaspat in acelasi timp. Calmitatea orasului se resimte si in oameni, sau invers, depinde cum privesti. Multitudinea de turisti e ca o pata de culoare, usor enervanta as spune eu, dar probabil "buna" pentru locuitorii orasului, ca sursa de banet neimpozabil sau, de ce nu, impozabil; nu toti sunt "in afara" legii. In ceea ce priveste monumentele si alte puncte de interes turistic, nu ma pronunt. Am vazut cateva, dar palesc in comparatie cu ce are orasul de oferit ca atmosfera si traire.
Intre timp, scriind, m-am gandit ca ar fi mai bine sa nu pomenesc de latura intunecata a vizitei. Oricum, am sa vad ce ar mai fi de spus, de indata ce mai procesez putin informatiile. Cu bine!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Sibiul..orasul meu preferat..capitala europeana acum..foarte curat,oamenii sunt domoli,au alte mentalitati..este cu totul diferit fata de alte orase..are acel "ceva" special.

Trubadur spunea...

Da... M-a "vrajit", sunt pierdut. Oricum, a doua vizita este programata peste vreo 2-3 saptamani, deci ce mai pot spune...